Innerlijk Leiderschap op School
Teamworkshop voor bewuste leraren en zorgmedewerkers
Kijk een laag dieper en neem de regie in drie uitdagende schoolsituaties
Wat gebeurt er bij jou vanbinnen?
Herken je één van deze situaties?
- De energie tussen jou en een leerling loopt niet prettig en je krijgt maagpijn als je hem in je klas ziet zitten.
- Je geeft met plezier les maar hebt moeite om je behoeften aan te geven en je grenzen te bewaken.
- Er borrelen talloze ideeën voor onderwijsverbetering in je op. Het lukt maar niet om je collega's mee te krijgen in je enthousiasme.
- Het contact met een collega loopt stroef en je denkt dat het aan jou ligt. Je gaat steeds harder werken maar dat is geen oplossing want dingen veranderen niet.
- Je twijfelt of je in het onderwijs wilt blijven maar je weet nog niet wat ook bij je zou passen.
Stel je eens voor
- De energie tussen jou en die paar leerlingen loopt soepel omdat je de tools hebt om jullie relatie te verbeteren. Zonder lastig gesprek.
- Je weet wat je kernbehoeften zijn op school en geeft je grenzen aan, zonder schuldgevoel.
- Jouw talloze ideeën voor verbetering vinden een luisterend oor bij collega's.
- Het contact met je collega gaat beter omdat je de tool voor een slimme aanspreekcultuur op zak hebt.
- Je twijfelt niet langer of je in het onderwijs wilt blijven want je weet waar je je nieuwe talenten kunt laten bloeien.
Hoe pak je dit aan?
Daar ga ik je bij helpen.
In de training Innerlijk Leiderschap op School ontdekken leraren en zorgmedewerkers hoe je vanuit een can do mentaliteit drie schooluitdagingen aangaat en oplost.
Eerst met antwoorden op de hulpvraag en daarna door de inzichten zo te delen dat iedereen enthousiast wordt. De deelnemer, leerlingen, collega's en zeker ook de leidinggevende.
Deelnemers stimuleren hun persoonlijke en professionele groei en blijven zo een inspirerend rolmodel voor kinderen.
Voel je dat je met uitdagende situaties op school zelf iets te doen hebt?
Persoonlijke ontwikkeling op school, met een vleugje magie
Inclusief coaching calls & nazorg
Een verdiepende workshop waarna de deelnemer:
- Vanuit kracht situaties oplost
- Meedenkt en ruimte inneemt in overleggen
- Eigen behoeften kent en grenzen aangeeft en respecteert
- Initiatief ontplooit in plaats van eerst om toestemming vraagt
- Meer zingeving en vitaliteit ervaart
In-company
Innerlijk Leiderschap op School wordt ingezet op jouw locatie.
Neem
contact op voor een kennismakingsgesprek.
Meer informatie
Testimonials
Hélène is een warme vrouw met veel ervaring, ook met NT2 leerlingen. Het is fijn dat ze ook over haar eigen ervaringen vertelt waardoor het laagdrempelig is om te delen. Ik raad Persoonlijke Groei voor Leraren zeker aan. Gedurende de gesprekken kwamen mooie oplossingen voor een situatie waar ik toch meer last van had dan ik tevoren dacht. Het was niet alleen zenden, maar vooral veel gesprekken. Dat vond ik prettig.
Marije Blom, ISK docent Twents Carmel Colege, Oldenzaal
Deze training kan het verschil maken voor deelnemers. Innerlijk leiderschap zorgt dat je bevlogen, betrokken en met passie werkzaam blijft in het onderwijs.
De nieuwetijdsproblematiek zorgt er vaak voor dat leerkrachten het niet volhouden. Hoge verwachtingen van ouders, de maatschappij die neerbuigend oordeelt over de vaardigheden van leerkrachten, afleidingen die zorgen dat de focus op het lesgeven ondermijnd worden, dragen niet bij aan het gevoel dat je ertoe doet als leerkracht.
Ik hoop dat veel leerkrachten de kans benutten om deel te nemen aan de masterclasses die jij aanbiedt. Ik gun het ze van harte.
Sieglien Weegman, directeur Sint Bernardusschool, Schiedam
Bedankt voor jouw wezenlijke workshop. Mooie essentiële materie waar nog niet iedereen mee bekend is, maar mooi hoe deze ochtend op school bijdraagt aan een opening. Ik vond jou een fijne spreker die zich op een natuurlijke manier openstelt aan de groep, waardoor dank.
Baukje Noordhoek, ISK Winterswijk
Het werd tijd dat er meer aandacht kwam voor de gevoelslaag op school. Erg fijn dat Hélène dat doet.
Anne Appelo, lerares, Amsterdam
Ik weet nu hoe ik dubbel kan kijken: eerst naar mijn eigen gevoel en dan naar mijn contact met mijn leerlingen. Dat brengt me veel rust!
Intern begeleider, Breda
Hélène luistert naar je zielswensen en begeleidt je om die vorm te geven op school.
Monique van Grol, lerares, Den Haag
Over Hélène van Oudheusden
Je hebt zoveel te bieden aan je collega's, je leerlingen en aan de mensen om je heen. Je hebt ook zoveel meer kracht dan dat je soms zelf denkt.
Mijn hart gaat sneller kloppen wanneer ik je zie tobben met een issue dat vaak net een ander perspectief nodig heeft. Een blik die je ineens laat zien hoe je een situatie zelf kunt oplossen. Dat andere perspectief geef ik je graag.
Ik ben geschoold én ervaren in lastige situaties van alle kanten onderzoeken. Studies en zelfonderzoek maken dat ik je met humor en helderheid kan begeleiden. Licht waar het kan en doorpakkend waar het even nodig is. Zodat je gaat ervaren hoe je zelf de regie kunt nemen, vanuit je kalme kracht.
Ik heb een speciale plek in mijn hart voor kwetsbare kinderen uit allerlei culturen. Als humanitair werker ben ik in mijn tweede thuis, Lesbos, betrokken bij de opvang van vluchtelingen.
Auteur van
Maak een Krachtplek van je Werk
&
Lesgeven aan nieuwkomers.
Ik overleg graag hoe Innerlijk Leiderschap op School mijn team verder brengt
Hélène van Oudheusden werkt(e) onder meer samen met
Nederland
- ISK SKILLS vmbo, Heemskerk
- Gemeente Rotterdam
- LOWAN-VO
- Taalschool Gezellehoek, Roosendaal
- Waldorf School Mareland, Leiden
- Hogeschool Avans-Fontys, Tilburg
- ING Nederland
Zwitserland
- RADIX Gesunde Schulen
België
- De Vinderij, Lokeren
- Stedelijk Onderwijs Antwerpen
Griekenland
- English School of Aphrodite Vati, Lesbos
- UNHCR Greece
- Save the Children
- Lesvos Solidarity/Pikpa
Zuid-Afrika
- Primary School, Langa Township, Kaapstad
eSwatini (Swaziland)
- Primary School